Pon. – Pt.: 7:00 – 18:00, Sb.: 8:00 – 14:00
 Zmieniliśmy nazwę

Zmieniliśmy nazwę

Zmiana nazwy

Podzielę się doświadczeniem i ilością zabawy, jaką wnosi zmiana nazwy przedsiębiorstwa. Uczyniwszy to uświadomiłem sobie, jak wielkie ma znaczenie nazwa firmy oraz wkład jaki za sobą niesie. Zbudowanie marki to coś więcej niż nazwa. To więcej niż oferowany produkt, jako wyjście do ludzi. Marka to coś, co oddajesz innym, oferując to, co masz najlepszego. Każdy ma swój poziom jakości, ma swój punkt widzenia oraz możliwości rozwoju. Znajdowanie się w jednym miejscu teraz, nie oznacza, że pozostaniemy w tym samym.

Prowadząc STACJĘ KONTROLI POJAZDÓW i WARSZTAT SAMOCHODOWY, w przeciągu dwóch ostatnich miesięcy rozszerzyliśmy działalność o kilka dodatkowych gałęzi. Rozwinięcie

Wcześniejsza nazwa AKROMA, była moim (jako właściciela) indywidualnym utożsamieniem odnośnie mocy i potęgi. Jest to bardzo potężna karta, której siłą było przekraczanie wszelkich granic. Koszt jej jednak był duży i należało ją reanimować z grobu, by w prosty sposób zagrać. Tak, są to szczegóły techniczne, lecz emocjonalnie wiążą z przyjemną przeszłością. Obecna nazwa Grupa Nawrocki, utożsamiona jest już z realną osobą, która jest i była dostępna przez całość trwania swojego istnienia.

Nowa tożsamość

Grupa Nawrocki po pierwsze symbolizuje grupę. Indywidualnie działająca AKROMA, która sama jest w stanie dokonać odpowiedniego działania, zniknęła na cześć współpracy. Nawrocki pozostał, jako element spajający całokształt jej działań. Nie jest jednak elementem dominującym, lecz także elementem GRUPY. Rozszerzając zakres usług, zwiększamy także ułatwienia dla klientów, tworzymy nowe miejsca pracy oraz komunikujemy się w sposób bardziej otwarty z klientami.

W skład prowadzonego zakresu usług weszły:

  • Likwidacja szkód komunikacyjnych, którą wykonywaliśmy od lat, jednak zostało do doprecyzowane i ustandaryzowane
  • Rejestracja pojazdów w wydziale komunikacji, akcyza i tłumaczenia. Tą gałąź także wykonywaliśmy i zostało to ujednolicone
  • Auto laweta – w tym temacie został zakupiony holownik profesjonalny 12 tonowy, na potrzeby samochodów dostawczych i osobowych z dużymi awariami.
  • Multi agencja ubezpieczeniowa – Nie, nie odtwarzamy koła 🙂 Podjęliśmy współpracę z doświadczoną firmą, istniejącą na rynku od wielu lat. O wiele pewniej i korzystniej jest współpracować, by wspólnie się rozwijać, niż brnąć samodzielnie w nieznane.

Nowa tożsamość pozwala nam, na budowanie nowej jakości na rynku motoryzacyjnym oraz spojrzeć na dotychczasowe nasze działania z perspektywy czasu. Poprzednie lata dały okazję do poznania naszych dotychczasowych słabych punktów oraz silnych stron. Teraz mając pewność i determinację przed oczami, możemy wykorzystać wszelkie atuty, by zbudować trwałą wartość dla każdego, pojedynczego klienta.

Procedura administracyjna

zmiana nazwy firmy

To, czym chciałem się podzielić, to informacja ile wymaga zmiana nazwy. Choć zapisywałem ją kilkakrotnie, to jej realizacja wymaga czasu i planowania. Jako Stacja kontroli pojazdów:

  • Informacja do wydziału komunikacji o zmianę wpisu o podmiot wykonujący usługi z tego zakresu
  • Wiadomość do Transportowego Dozoru Technicznego, jako informacja o zmianie nazwy
  • Zgłoszenie do cechu rzemiosł różnych (w momencie, gdy zatrudniacie uczni)

Zmiana nazwy przedsiębiorstwa wiąże się także z:

  • Zmiana w CEIDG
  • Wymiana pieczątek
  • Zmiana danych we wszystkich programach, które wystawiają dokumenty firmom zewnętrznym
  • Zgłoszenie o zmianę do każdego z mediów (woda, energia, gaz, sieci komórkowe)
  • Zgłoszenie do wszelkich firm, z którymi jest podpisana umowa
  • Zmiana wizytówek, ulotek
  • Zmiana wszelkiej reklamy, jaka znajduje się wewnątrz i na zewnątrz budynku
  • Informacja do wszystkich firm, od których się pobiera usługi
  • Informacja do wszystkich firm, którym się przekazuje usługi
  • Wnioski do wszystkich firm leasingowych

Małe nic, a…

Pracy wiele. Terminy i pilnowanie tego, by każdy z elementów był zagrany w odpowiednim miejscu i w odpowiednim czasie. Zmiana nazwy wymaga zatem planowania oraz skupienia, by wykonać ją prawidłowo za pierwszym razem. Poprawianie jej, zgłaszanie kolejnych zmian, aneksów i całej biurokracji w Polsce, jest naprawdę wymagające. Mam nadzieję, że kroki jakie wykonałem, przyczynią się do ułatwienia innym, wykonania podobnej operacji w przyszłości. Z pewnością mogłem coś pomylić, bądź nie dopatrzeć. Człowiek najwięcej uczy się na swoim doświadczeniu.

Życzę wam wspaniałego dnia.