Pon. – Pt.: 7:00 – 18:00, Sb.: 8:00 – 14:00
 Wymiana opon

Wymiana opon

Wymiana opon

Opony są jednym z najważniejszych elementów pojazdu. To one świadczą nam usługę przemieszczania się z miejsca na miejsce. Dzięki ich elastyczności pojazd porusza się w sposób miękki i dynamiczny. Ich wyżłobienia w zimę odprowadzają wodę i śnieg, natomiast w lato odprowadzają wodę oraz pozwalają na statyczną kontrolę na rozgrzanej nawierzchni. Ich brak uniemożliwia poruszanie się pojazdów, dlatego ważna jest znajomość ich możliwości.

Wymiana opon jest zalecana dwukrotnie w roku. Sezonowa wymiana opon z letnich na zimowe przeprowadzana jest na wiosnę, gdy temperatura wzrasta powyżej 7 stopni. Opony zimowe montujemy późną jesień, gdy temperatura zaczyna spadać poniżej 7 stopni. Ma ona na celu odpowiednie dopasowanie trwałości opon do warunków atmosferycznych. Czas trwania usługi wymiany opon jest uzależniony od wielkości opon i rodzaju felg. Zawiera się on w granicach 30 do 50 minut. Oczywiście mogą zdarzyć się nieprzewidziane wypadki…

Bezpośredni wpływ na zużycie ogumienia ma geometria kół. Odpowiednie ustawienie kół osi jezdnej zdecydowanie zwiększa trwałość ogumienia oraz zmniejsza zużycie opon, zarówno zimowych jak i letnich.

Wyważanie kół

Zmieniając ogumienie należy pamiętać o wyważeniu kół. Obręcze, niezależnie z jakiego stopu są konstruowane, z czasem ulegają odkształceniu bądź uszkodzeniu. Niewielkie błędy niwelujemy właśnie za pomocą odpowiednich odważników. To za ich pomocą kompensujemy bicie kół, obręczy oraz wykonania samych opon. Niezwykle istotne jest precyzyjne dobranie odpowiednich odważników do obręczy. Nieprawidłowo zamontowane lub niedociśnięte mogą powodować objaw podobny do tego, jakby koła nie były wyważone.

Niewyważone koła dają bardzo łatwo rozpoznawalny objaw w postaci “trzęsienia kierownicą” podczas jazdy. W zależności od prędkości drgania pojawiają się pomiędzy 80 a 120 km na godzinę. Długotrwałe poruszanie się z niewyważonymi kołami, może spowodować uszkodzenie ogumienia. Dodatkowo awarii ulegają łożyska kół, a także elementy układu kierowniczego z uwagi na długotrwałe drgania. Gdy bicie  pojawia się poniżej 80 km/h oznacza to uszkodzenie opony na skutek guza czy zerwania osnowy wewnętrznej.

wyważenie kół

Warsztat wulkanizacyjny – marzenie a rzeczywistość

Gdy mamy do wymiany układ rozrządu, to warsztat potrzebuje informacji wcześniej. Umawia się na odpowiedni dzień, zamawia materiały a następnie dokonywana jest naprawa. Rynek oponiarski rządzi się jednak zupełnie innymi prawami. Punktualność i terminowość klientów jest niezmiernie istotna, jeżeli chcemy zachować odpowiedni system pracy. Wielu klientów przypomina sobie o wymianie opon, gdy pierwsze przymrozki zobaczą na szybie czołowej. Ilość klientów jest stała. Są nimi wszystkie osoby posiadające pojazdy. Fantastycznie byłoby, gdyby można ustawić kolejki co 30 minut na wymianę opon, lecz w praktyce jest to niemożliwe.

wymiana opon lubicz

Rynek dopasowany jest do klienta. Nie zmienimy tego, dopóki nie zmienimy standardów pracy. Im bardziej będziemy w stanie poznać zasady nim panujące, tym więcej będziemy dla niego wykonać. Rynek motoryzacyjny jest stabilny i nie zapowiada się na jakąkolwiek zmianę.

Kołkowanie a wulkanizowanie czyli naprawa opon

Uszkodzona opona to najmniej przyjemna sytuacja jaka może pojawić się na drodze. Wspaniale jest, jeżeli mamy doświadczenie w wymianie opon. Fakt pozostaje niezmienny, że oponę należy wulkanizować. Ładujemy do bagażnika i jedziemy do serwisu. Warsztat po chwili znajduje niepożądany element metalowy wbity w bieżnik opony. Zwykłą praktyką wulkanizacyjną jest zamontowanie kołka uszczelniającego. O ile jest to czynność szybka i prosta do wykonania, to jej skuteczność starcza na około 100 km. Często zdarza się, że zaczyna upuszczać ciśnienie.

O wiele skuteczniejszym i długotrwałym rozwiązaniem jest wulkanizowanie opony. Prawidłowa procedura wulkanizacji składa się z kilku etapów:

  • Demontaż opony – zdejmujemy oponę z obręczy i dokładnie weryfikujemy miejsce uszkodzenia.
  • Szorstkowanie – zbieramy z powierzchni opony materiał wulkanizacyjny, który po wykonaniu działania staje się szorstki i pofałdowany
  • Klejenie – nakładamy specjalny klej, po montażu którego należy odczekać 5 minut przed położeniem…
  • Łatki – jest to element uszczelniający oponę od wewnętrznej strony, a na koniec
  • materiał uszczelniający – substancja dokładająca swoją ostateczną wisienkę na tort szczelności opony

Cała taka usługa kosztuje u nas w serwisie, jedyne 40 zł i jest dostępna zawsze wtedy, gdy potrzebujesz pomocy.

Co nasz serwis oferuje

W ofercie mamy wszystko to, co potrzeba do wykonania usługi:

  • Naprawa opon na felgach stalowych i aluminiowych do 20 cali (wulkanizacja)
  • Sezonową wymianę opon oraz całych kół
  • Wyważanie kół samochodów osobowych i dostawczych do 3.5 tony
  • Terminowość, szybkość obsługi i precyzję w działaniu

Zapraszamy do współpracy. Numer kontaktowy 790 520 122